August 26, 2011

Baca AlQuran secara online dan Alquran Flash untuk PC

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG ,




muslimin dan muslimat ,


Membaca Alquran sememangnya dah jadi kewajipan kita umat islam seharian ,dengan Alquran lah jiwa kita boleh jadi tenang dan bersih. tak percaya ?? cuba korang bayang kan korang telah buat jenayah dan kena tangkap ,lepas tu setelah dibicarakan dimakamah korang didapati bersalah dan dikenakan hukuman 1000 kali sebatan dan tali gantung sampai mati ( mintak simpang no ,jangan buat btoi pulak just bayangkan lah..nauzubillah ) .

sehari sebelum hukuman dijalankan korang try ler dengar muzik ke , nyanyi ke ,karoke ke sorang2 , baca buku rujukan ke , senaman ke , maen game ke , bukak fb dlu ke , tweet tweet dlu ke sebelum kena hukuman tuu . Rasa-rasa tenang tak ? jiwa tenteram tak ?? haha ,tepuk dada tanya sendiri .



Then jelaslah bahawa Al-Ouran ni sememangnya menjadi sumber nilai-nilai dan akhlak mulia yang secara menyeluruh . Segala isi-isi dan nilai-nilai mulia dalam Al-Ouran itu sendiri , tidak bersifat teoritikal semata-mata, tetapi secara praktikal berdasarkan realiti dalam sejarah manusia sepanjang zaman. Telah terbukti bahawa Al-Quran ni adalah sumber yang kaya dan berkesan untuk manusia memahami akhlak mulia dan menghayatinya.

So , this blog owner telah mengambil inisiatif,inovasi , iltizam dan istiqamah untuk membantu serta memudahkan diri sendiri dan juga korang-korang semua ,hampa semua and uollz untuk membaca Al-quran yang sememangnya dah jadi kewajipan kita .

kat bawah ni ada la link-link yang boleh menyenangkan dan memudahkan korang semua , insyaAllah .




Baca Al-Quran kareem secara online  Di sini





     Download Al-Quran flash untuk PC di sini                     

  credits to quranflash website




Download Al-Quran flash dengan tajwid untuk PC Di sini ( link mediafire)



sekian ,jazakillah .

sebarang pertanyaan mengenai link-link download atau cara menggunakanya boleh la komen atau pon teruskan email dan formspring truih..sekian terima kasih.. 




0 kritikan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...