August 20, 2011

Padan muka Hang, huh!!

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG ,

gambar yang tak dak mengena pon dengan tajuk.


hai ,

Malang itu tidak berbau , dan kadang-kadang bau tu tak bermalang haha dah mengarut . macam-macam leh terjadi dalam kehidupan seharian kita samada kita sedar atau pon tidak . Sedar atau tak , tiap-tiap hari kita sebenarnya sentiasa diuji dengan cara yang berlainan . kadang-kadang Tuhan uji kita dengan kesenangan , kenkadang pulak dengan kesusahan dan  kadang-kadang Tuhan tarik nikmat yang Dia beri untuk mengajar kita bersyukur.kalau nak list kan nikmat-nikmat yang Dia kurnia @ bagi kat kita , memang tak habis-habis la.

namun ,


kita semua ni bolehlah duk dalam golongan homo sapiens yang jenis tak reti-reti nak bersyukur langsung kan?? tiap-tiap hari komplain , merungut tak tentu pasal . naik angin sini naik angin sana , emo sana emo sini ,marah orang ni marah orang tu and semua tak jadi tak tentu pasal . hilang seliper faberet pon merungut ( adeh ,skit hidung =.=" )  , jumpa dengan orang yang kehilangan kaki baru nak senyap . Naseb baek Tuhan tak tarik nikmat sihat dan sempurna pancaindera kita , baru Tuhan nak uji cikit kita dah merungut lebih-lebih , layak kah kita nak cakap yang kita ni beriman huh??

guys out there,

hari ni aku baru sedar yang kita ni lebih banyak merungut daripada ikthiarkan sesuatu ,and kita lebih banyak bercakap daripada bertindak . Dan aku baru sedar selepas beberapa hari sakit kepala dan pening-pening . after jumpa dengan Doktor Optometry atas nasihat doktor , hah rupa-rupanya rabun silau yang menyebabkan kepala sakit dan pening . and i hate spec!! .haha merungut lagi . ok enough with my stories , bukannya korang berminat nak ambik taw pon , yup very uninteresting person i'am . just nak habaq kat hampa semua yang , sekejap ja Tuhan boleh tarik segala nikmat-nikmat yang Dia bagi kat kita . semua ini hanya untuk mengajar homo sapiens sekalian tuk reti rasa bersyukur , even seliper kita hilang or kita ada rabun silau dan jauh namun ada lagi yang lebih teruk dari kita . 
think !! 

  adakah kita orang yang bersyukur??

pelizz laa ,

Baru kena pakai spek sikit dah banyak merungut!! baru hilang seliper dah marah-marah!! cuba la kita tengok orang yang hilang penglihatan , orang yang hilang pancaindera ke or orang yang Tuhan uji lagi berat . My mother always said this to our family , " kita bila susah , kita selalu tengok orang yang atas dari kita atau orang yang senang dari kita . then kita akan merungut , but bila kita cuba tengok orang yang bawah atau susah dari kita , baru kita paham yang sesusah kita  still ada lagi susah than kita . so janganlah kita ni jadi orang yang kufur nikmat yang Tuhan bagi ". 

diakhir ramadhan ni , marathon amal kita dah dihujung sangat .waktu ni kalo di marathon lari betoi-betoi , atlets (tak taw eja btoi ke tak) sudah sprint atau pon pecut because the race is going to end soon dengan kata lainnya, pecutan terakhir sebelum perlumbaan tamat . Waktu ni la nak pulun selepas awai-awai kita just berlengah-lengah dengan penuh alasan , mau seribu daya , tak mau seribu dalih. So bagi kita , masih ada masa lagi untuk kita tambah , tingkat dan banyakkan amal kita di bulan ramadhan kareem ni. harap kita tergolong dengan orang-orang yang bersyukur dan beriman .

gudluck!!




0 kritikan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...