December 15, 2011

kawan yang bernama Sahabat

Assalamualaikum ,

mampukah aku hidup keseorangan 

Sahabat , 
kalau aku rebah tak bermaya , 
tolong papahkan daku ,
sekiranya aku jatuh tersungkur , 
angkatlah daku kembali ,
dan jikalau aku alpa dengan nikmat yang Allah kurniakan ini , 
berikan daku peringatan bahawa semua itu hanya sementara ,
dan sekiranya aku membuat maksiat kepada Allah ,
lukulah kepala ku 10x ,
dan tegurlah aku daripada terus melakukan Dosa ,
bawalah aku ke jalan yang Allah redhai ,
dan bukanlah jalan yang Allah murkai ,
dan sekiranya aqidah aku rosak , 
betulkanlah dengan akhlak murni mu ,
dan kalau daku mensyirikkan Allah (nauzubillah), 
yakni terkeluar dari agama Allah ,
bunuhlah daku dan hinalah dengan hina-sehinanya ,
kerana tiada agama lain disisi Allah melainkan Islam .


seorang sahabat adalah seorang kawan yang sentiasa mengajak ke arah kebaikan , dan menegur perkara-perkara mungkar serta sentiasa mengajak menjauhi maksiat kepada Allah , ukhuwuah fillah <3 .

iltizam
memcorak iman | membentuk taqwa

0 kritikan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...