February 06, 2011

Matlamat??Tujuan??


     Sebagaimana tajuk entry kali ni , banyak menyedarkan aku dalam banyak perkara . Antara impian dan cita-cita serta tindakan dan target mahupun matlamat hidup kita yang seakan-akan hilang di mamah masa dan usia..huahuahua T_T..and first of all , FOR YOUR INFORMATION cuti raya cina + mid sem break dah habis..and sepatutnya esok pagi dah start klas blek..eh3!! lupa pulak sebelum pape , Assalamualaikum, salam sejahtera..sebagai seorang muslim sejati , sepatutnya memberi salam adalah kewajipan yang perlu di utamakan ..hehe

     Alhamdulillah , krisis di mesir sekarang bertambah rumit serumit rumitnya and terima kasih banyak2 kepada pemimpin berkuku besi selama 30 tahun Hosni Mubarak (kalo x silap eja la) yang banyak membantu dalam menambah kekerumitan krisis di sana..nasib 11 ribu pelajar+rakyat kita alhamdulillah selamat..insyaAllah semua akan berjalan dengan lancar , proses evakuasi (pemindahan) setakat sekarang berjalan dengan lancar..cukup ngn krisis di mesir , dah banyak melalut and kluaq (loghat utara) topik..

      Haha , yup tiket bas (aloq staq ke kajang) dah HABIS!!..sepatutnya skrang mesti aku dah otw blek ke kolej and maybe dah hampir smpai..tapi still ag kt umah disebabkan sikap tangguh or boleh dikatakan juga kekelambatan diri sendiri membeli tiket bas , so What your did is What your GET and what your Deserve and jadi la camni..tapi still syukur gak coz ada gak tiket tuk blek ke kolej even agak lambat sedikit..ye3!! mmg lambat sgt pon  , mlm ni baru nak bertolak p blek U yg terchenta (UKM) and blek kolej (zaba) yang dirindui "sangat" ..rasa macam dah botak kepala sebab banyak pikir sal kerja+mid sem exam yang dihujung tanduk .. dahla kerja tutor kimia analisis tak buat ag, cuti ni just blek umah goyang kaki buang masa , tak buat papa and paling obvious skali adalah saya tak study pon . Huish apa la nak jadi nii aduyai!! (marah diri sendiri)....bertimbun ag benda yang kena baca+ulangkaji..Mid sem semakin hampir tapi study semakin tenggelam.  

      Dikala diri ini sedang merenung akan nasib diri , tiba2 pulak teringat akan seorang sahabat baik yang pernah bercakap Direct kat aku "MANA MATLAMAT KO??AP TUJUAN KO??" diam membisu kaku diri ini  , tersentak akan perkataan yang kluar dari mulut seorg insan bernama sahabat itu tanpa ditapis , buat aku skrang lebih banyak berfikir..Thanks to him , now saya sedar akan apa yang diperkatakan olehnya. Tegurannya adalah salah satu bentuk nasihat tuk kita agar lebih banyak2 memikir secara meluas dan kritis dari pelbagai perspektif . Alangkah ruginya kita,just banyak merungut ngn banyak cakap ja lebih..kerja still tak jalan , just omong kosong je banyak . Akhir sekali "Mahu Seribu Usaha , Malas Seribu Alasan "(peribahasa yang telah diedit ckit)..So kurangkan lah provokasi , tingkatkanlah kerja dan kuatkanlah keyakinan anda . Be Creative in Ideas with STRONG Belief in it and an ACTION toward it will make you on top of the WORLD . InsyaAllah sekian syukran , salam..

0 kritikan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...