October 04, 2011

Think

such a great sketch from Allah,right?

assalamualaikum dan salam sejahtera ,

semua kejadian , proses , apa yang telah terjadi , yang akan terjadi dan semua benda kat bumi ini is depending on the God will right??ada benda dan kejadian yang memang dah ditetapkan sejak azali lagi yang memang kita tak boleh ubah lagi . banyak saintis-saintis barat mengkaji sesuatu sedalam-dalam yang boleh ,se "advance-advance" yang mampu tapi akhirnya menemui jalan buntu sebab mereka tidak berpegang pada tauhid yang benar ,iaitu yang menjadikan dan menetapkan sesuatu hanyalah pencipta kita , Allah Maha Besar . dari sekecil-kecil zarah , atom ,molecule dan particle sehinggalah sebesar-besar gunung , bintang dan planet and the conclusion is all about our CREATER .
apakah tidak kita berfikir??
Hari yang sedih :(

post kali ini bukanlah semata-mata menyuruh dan mengingatkan diri sendiri dan rakan2 serta pembaca sekalian untuk berfikir tapi post kali ini jugak untuk luahan perasaan yang dah lama berbuku di hati ni . Genap 1 oktober yang lepas ,alhamdulillah adik perempuan kesayangan dan yang tersayang dah pon terbang ke mesir untuk mengejar cita -cita dan amanah ibu ayah . Dalam keluarga aku , Dia orang yang first pergi mengaji jauh-jauh selain aku sendiri yang dah travel ke melaka and selangor paling jauh pon . Kakak dan adik-adik yang lain just sekitar kedah ja cam perak ,perlis dan penang .Hari yang hantar adik tu , memang terasa sunyi dan sebak kami sekeluarga. 

langkah-langkah kaki yang berat


Hampir 4 buah kereta besar-besar ( 2 bijik Unser ,1 bijik estima dan sebuah alza) yang konvo untuk hantar my beloved sister ke KLIA , Tiba kat Klia dari KL dalam pukul 6.15 malaysia pagi . Air mata yang mengalir tidak tertahan sebak ketika berdoa selepas solat subuh pagi tu , sehingga orang yang mengaminkan sama-sama pon terasa . Moga Tuhan mengakbulkan doa kami pagi itu insyaAllah . Alhamdulillah , selepas selesai semua  my beloved sister bergerak untuk menunggu filght Gulf Air genap pukul 10.00 . kami sempat melihat dia check in dari jauh , hanya senyuman dan lambaian dari adik aku yang tabah itu menguatkan hati kami semua melihat dia perlahan-lahan pergi ke tempat menunggu filght. Dan Alhamdulillah ,tepat pukul 10.50 kami just dapat melihat kapal terbang Gulf air bergerak dan meneruskan perjalanannya.

Gulf air yang kaler gold tu tengah gerak

Moga doa kami demakbulkan dan moga Tuhan sentiasa mempeliharanya serta melimpah rahmat dan berkatNya terhadap my beloved sister. amin ya rabb..


Ya Allah tabahkanlah hati kami dan hati dia,
Ya Allah mudahkan segala urusan kami dan urusan dia disana ,
Ya Allah Ya rabbi kuatkan iman kami dan iman dia,
agar kami tidak tersalah jalan serta tersungkur dipertengahan jalan,
Ya Rahman Ya rahim ,limpahkan lah rahmat dan hidayahMu kepada kami dan dia disana selalu, 
agar kami sentiasa bersyukur kepadaMu,
Ya rabbil Izzati , dekatkanlah hati kami dan hati dia dengan Mu ya Allah ,
dan janganlah Engkau tempatkan kami dengan golongan orang yang menzalimi diri sendiri,
dan jauhi kami dari golongan yang sesat ,
istajib humma du'a anna ,
istajib humma du'a anna,
istajib humma du'a anna..

jom magrib..

0 kritikan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...