March 08, 2011

Kuatkanlah Imanku Ya Allah

indahnya ciptaan tuhan

Dengan nama Allah ,yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani,

  Ya Allah ,kalau hati yang lemah ini jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
agar bertambah kekuatan ku tuk menyintaiMu ya Rabbi,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya terpaut padaMu,
agar aku tidak jatuh tersungkur dalam nafsu cintakku ya Allah,

Ya Rabbana ,jika hati ini terpaut pada hati seseorang ,
kukuh dan tetapkanlah hatinya agar sentiasa mencintaiMu ya Allah,
kuatkanlah dan jagalah hatiku padanya ya tuhanku 
 agar tidak berpaling daripada Mu..

Ya Allah ya Rabbi , 
 permudahkanlah urusan dia dan urusan kami berdua,
berkatkanlah kami dalam setiap pekerjaan kami,
kurniakanlah kami Ilmu dan letakkanlah kami dengan orang-orang yang berilmu dan beriman
dan janganlah Engkau menguji kami dengan 
ujian yang berat yang tidak terdaya kami harungi Ya Allah


 Ya Aziz ya Rahim,
peliharalah kami daripada menjadi semakin rapat,
agar kami dapat menjaga batas batasan cinta sehingga kami dijodohkan,
Ya Allah Ya Tuhanku ,telah datang seorang insan yang telah mengetuk pintu hati ini,
dekatkanlah hatinya dengan hatiku Ya Allah,
sekiranya dia adalah jodoh yang telah Engkau tetapkan untukku,
jadikanlah dia seorang
yang akan menjadi isteri solehah dan ibu yang baik untuk zuriatku,
beritahulah kepadanya ,aku tidak mahu menjadi punca kegagalannya,
aku tidak mahu menjadi sebabnya dia alpa terhadap kasihMu Ya Allah
lindungi imannya dan imanku Ya Allah
dunia dan akhirat...


Ya Allah jika nikmat cinta yang Kau beri padaku ,
jangan kenikmatan itu melebihi nikmat indahnya bermunajat kepadaMu ya Rabbi,
dan jika Kau halalkan aku merinduinya ,
jangan biarkan aku melampau batas sehingga melupakan aku pada
cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu,
kerana kekuatan hati dan imanku padaMU,
yang akan menemukan cinta yang selama ini tercari -cari,

amin ,Ya Rabbal A'lamin...



untuk santapan  bersama  insyaAllah,
tiada maksud  lain ,ikhlas dari saudara seislam,

Yang benar,
hamba Allah




0 kritikan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...