January 23, 2011

Kehidupan Seorang Pelajar

klik tuk besar an magnification power

Kehidupan sebagai seorang pelajar slalunya bukan lah indah sangat. Lebih banyak perit daripada manis. Setiap semester ada je masalah. Aku pun bukan lah tergolong dalam pelajar yang pandai dan kaki mengampu pensyarah-pensyarah. Hidup aku di universiti pergi kelas, habis kelas balik blik. Aku tak pernah ambil tau hal-hal fakulti macam..persatuan dan aktiviti-aktiviti yang dijalankan. Aku kurang berminat dengan semuanya. . Tiada yang banyak berubah menyebabkan aku dah bosan aktiviti macam tu (diri sendiri yg xna brubah). Aku dah puas dengan aktiviti seperti itu masa sekolah (kt sekolah dlu pon xpernah join papa)
Tapi tu tak bermakna aku ni ‘katak di bawah tempurung’. Hal-hal penting yang melibatkan pelajaran aku masih menjadi priority  =.=". Dalam erti kata lain hal-hal yang boleh menjejaskan pelajaran aku kat universiti aku masih ambil peduli. Tapi kalau hal-hal yang tiada kaitan dengan aku dan tak memberikan apa-apa faedah kat aku.just layan atas angin sahaja. hakikatnya, yang lemah akan terus berada dibawah, yang berkeyakinan dia akan maju ke hadapan.
Kalau lah ada ranking exam macam disekolah dulu, semestinya aku diantara yang terakhir. Argh! Rindu zaman sekolah (xpun)..dulu aku selalu berada dalam kelas pertama tapi aku lah juga yang memegang nombor terakhir dalam kelas setiap kali exam.T.T
 Aku tak mengejar pointer (sbb sokmo dpt truk). Aku belajar untuk mencari Ilmu dan keredhaan Ilahi Kerana org2 yg berilmu akan diangkat darjatnya .Allah meletakkan orang beriman dan berilmu ke tahap paling tinggi, seperti ditegaskan Allah dalam firmannya bermaksud: �Allah akan meninggikan orang yang beriman antara kamu dan orang yang diberikan ilmu pengetahuan beberapa darjat.� (Surah Al-Mujadalah, ayat 11) .
Pointer? 3 lebih? 2 lebih? 1? semua pernah aku rasa.tp kerana pernah rasa gagal la ak akan pasti bangun dan berusaha ag ngn lebih GIGIH (konon la)..gagal bkn segala2 nya...setiap yang diatas pastikan merasa yang dibawah..gagal membawa seribu erti dan pengajaran..so jgn la menjadikan gagal @ xpandai menjadi alasan tuk tidak berusaha..kesimpulannya,study la jgn buang masa ag kt sni..T.T huhu.....final+quiz+kerja tutor...adeh...salam

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...